LEX       
Правовой портал


МЕНЮ

Яндекс.Метрика

Rambler's Top100

Главная » 2012 » Февраль » 6 » Суб'єкти ЗЕД - на митний контроль!
21:43
Суб'єкти ЗЕД - на митний контроль!
Якщо в статуті вашого підприємства передбачено право на здійснення зовнішньоекономічної діяльності, це ще не означає, що ви можете автоматично здійснювати експорт-імпорт товарів і послуг. Перед початком цієї діяльності ви повинні поставити фірму на облік на митниці, у зоні діяльності якої вона зареєстрована. Якщо вами будуть дотримані всі формальності, у вас є всі шанси пройти цю процедуру за один день. Плата за постановку підприємства на облік митними органами України (акредитацію) не стягується.

31 травня 1996 року наказом Державного митного комітету України № 237 був затверджений Порядок ведення звітності суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності в митних органах, зареєстрований Міністерством юстиції України (Мін'юст) 12 червня 1996 року за № 292/1317. У додатку № 1 до договору був передбачений перелік необхідних документів, а в додатку № 2 - форма облікової картки. Але, згідно з висновком Мін'юсту № 12/44 від 12 серпня 2005 року, рішення про державну реєстрацію цього наказу в Державному реєстрі нормативно-правових актів було скасовано і 9 вересня 2005 року виключено з реєстру. Сьогодні співробітники митниці користуються в основному внутрішніми наказами, які базуються на наказі, що втратило чинність.

У цій статті буде розглянуто приблизний перелік документів, необхідних для акредитації підприємств в митних органах України. Слід звернути увагу, що цей перелік досить значний. Крім вже існуючих документів, на підприємстві доведеться видати наказ на осіб, уповноважених на роботу з митницею, отримати довідку з банку про наявність рахунків. Якщо директор підприємства - іноземець, доведеться скласти ще кілька документів. Але про це йтиметься нижче.

Особи, уповноважені акредитувати підприємство

Цей перелік є досить обмеженим. Мова йде про суб'єктів, які згадуються в обліковій картці, або митний брокер. Так, в обліковій картці вказується керівник підприємства, головний бухгалтер (зверніть увагу, саме головний бухгалтер) і особа (особи), уповноважена на роботу з митницею. Особою, уповноваженою на роботу з митницею, може бути і керівник підприємства, і головний бухгалтер.

Перелік документів, який подається до митного органу для ведення обліку

1. Облікова картка у 3-х примірниках. Слід звернути увагу на реквізити, а саме: на наявність інвестицій і їхня частка в статутному капіталі підприємства, прізвище, ім'я, по батькові, номер телефону, паспортні дані, місце проживання, підписи керівника, головного бухгалтера і осіб, уповноважених на роботу з митницею, фактична та юридична адреса підприємства з обов'язковим зазначенням поштового індексу, назви, адреси, телефону, коду ЄДРПОУ податкової інспекції, номер, ким і коли видано свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або свідоцтво про сплату єдиного податку, індивідуальний податковий номер, ідентифікаційний номер особи, розрахунковий рахунок в національній валюті України та валютний рахунок (необхідно вказувати перелік валют).

2. Лист-звернення в разі першої акредитації.

3. Копія інформаційного повідомлення, завірена печаткою підприємства, про наявність або відсутність іноземних інвестицій. Не виникає питання, якщо інвестором виступає засновник-іноземець, не проживає в Україні, оскільки мова йде про іноземної інвестиції в чистому вигляді. Дискусійним є ситуація, коли інвестором виступає іноземець, який постійно проживає на території України. На мій погляд, у цьому випадку мова йде також про іноземної інвестиції, так як її вносить громадянин іншої країни або особа без громадянства.

4. Нотаріально засвідчені копії:

- статуту підприємства, де серед видів діяльності повинна бути передбачена зовнішньоекономічна діяльність;

- рішення власника майна або уповноваженого ним органу про створення суб'єкта підприємницької діяльності;

- свідоцтва про держреєстрацію.

5. Копія довідки з органів статистики про внесення суб'єкта підприємницької діяльності в ЄДРПОУ, завірена печаткою підприємства.

6. Копія протоколу зборів засновників про призначення керівника підприємства, завірена печаткою підприємства.

7. Копія наказу підприємства про призначення головного бухгалтера, якщо такий є (прізвище, ім'я, по батькові, номера телефонів, паспортні дані), завірена печаткою підприємства.

8. Копія свідоцтва платника ПДВ або довідки податкових органів про те, що підприємство не є платником ПДВ, або свідоцтва про сплату єдиного податку, завірена печаткою підприємства.

9. Оригінал довідки уповноваженого банку про наявність рахунків (у валюті України та іноземній валюті).

10. Наказ підприємства про призначення осіб, відповідальних за роботу з митницею (прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані, копія паспорта, реєстрація, місце проживання, номери телефонів, зразки підписів).

11. Зразки печаток, які будуть використовуватися при оформленні документів на митниці (оригінал).

12. Ксерокопії паспортів всіх осіб, зазначених в обліковій картці (керівника, головного бухгалтера, осіб, уповноважених на роботу з митними органами), засвідчені печаткою підприємства.

13. Договір оренди приміщення, якщо відсутній власне приміщення, або свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу приміщення (копія). Зверніть увагу: мова йде як про юридичну, так і про фактичну адресу. Якщо ви орендуєте приміщення, вам необхідно надати не тільки договір оренди або суборенди, але і всі документи аж до свідоцтва про право власності, як за юридичною та фактичною адресою. Зверніть увага: термін договору суборенди не може перевищувати строку договору оренди.

Всі вищезгадані документи подаються в папці "корона".

Особливості оформлення документів, якщо керівник підприємства - іноземець

Важливо звернути увагу на особливість складання документів, якщо керівником вашого підприємства є іноземець, який має дозвіл на роботу або вид на проживання в Україні. Як відомо, іноземець має право на працевлаштування в Україні тільки після отримання дозволу на працевлаштування або посвідки на проживання. Тобто маємо справу з ситуацією, коли іноземець не може стати директором свого підприємства при його державної реєстрації, так як для отримання дозволу на роботу іноземця підприємство повинне надати свідоцтво про державну реєстрацію. Тому, як правило, при держреєстрації фірми реєструються з зазначенням директора - громадянина України. І тільки потім іноземець може отримати дозвіл на роботу і стати директором своєї фірми.

Якщо все-таки ваш директор має всі законні підстави на роботу на Україні, в такому разі в облікову картку вносяться дані про керівника підприємства, так і про особу - громадянина України, який буде тимчасово виконувати обов'язки директора під час його відсутності. Цілком можливо, що директор нікуди і не буде відлучатися, тим більше, якщо він має дозвіл на проживання в Україні, але ви все одно повинні внести дані про таку особу. Додатково директор зобов'язаний видати наказ про призначення тимчасово виконуючого обов'язки керівника підприємства. При цьому з такою особою укладається договір про повну матеріальну і юридичної відповідальності. Таким чином, директор-іноземець зобов'язується співпрацювати, як мінімум, з одним громадянином України. Митні органи отримують гарантію, що у разі порушення законодавства їм не доведеться шукати директора за кордоном, а всю відповідальність можна буде перекласти на плечі громадянина України. Також директор зобов'язаний звернутися до керівництва митниці з проханням дати дозвіл на акредитацію підприємства у зв'язку з тим, що керівник не є громадянином України. При цьому необхідно надати дозвіл на роботу іноземного громадянина або вид на проживання.

СУПРУН Людмила - адвокат, м. Киевласик Консалтинг", м. Київ
Категория: Хозяйственная деятельность | Просмотров: 1577 | Добавил: Bugor | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
ВХОД

БИБЛИОТЕКА (БЕТА):

"LEX" - Правовой портал Украины © 2024Анализ интернет сайтов