LEX       
Правовой портал


МЕНЮ

Яндекс.Метрика

Rambler's Top100

Главная » 2012 » Февраль » 7 » ПРАВИЛА ТА ЗАКОНИ В ІНТЕРНЕТІ ВСЕ-ТАКИ ІСНУЮТЬ
01:02
ПРАВИЛА ТА ЗАКОНИ В ІНТЕРНЕТІ ВСЕ-ТАКИ ІСНУЮТЬ
"День Медіа", що проводиться в рамках виставки REX-2006, звичайно досить насичений заходами, на яких йде обговорення питань як роботи самих ЗМІ, так і їхніх рекламних можливостей. На ювілейному, 10-м REXе "круглий стіл" на тему "Інтернет-реклама: правила гри без правил? (Правовий аспект реалізації рекламних проектів в Інтернет)" став одним з активних подій цього дня.

Модератором круглого столу від імені ініціаторів його проведення - інформаційної корпорації ЛІГАБізнесІнформ і видання правової аналітики "Правовий АСПЕКТ" виступила Олеся Отраднова, юрисконсульт компанії.

За її словами, головною причиною проведення круглого столу стало що склалася в суспільстві загальне переконання, що інтернет знаходиться поза будь-якої юрисдикції і державних кордонів. Що підтвердилося відгуком читачів видання правової аналітики "Правовий АСПЕКТ" на ряд матеріалів видання про ситуації на ринку інтернет-реклами, мовляв, нібито не можна застосувати до інтернет-ресурсів норми права тієї або іншої країни. "Але таке переконання з боку учасників рекламного ринку може підірвати ставлення до них з боку людей. В Україні правила розміщення реклами є відомий закон "ПРО рекламу", і хоча в ньому не передбачено пряме регулювання умов розміщення реклами в інтернеті, все ж, у першому розділі закону (Загальні положення) є ряд моментів, які відносяться і до реклами online. зокрема ст.1 визначає поняття реклами як "інформацію про особу чи товар ,яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати поинформированность споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару". Таким чином, така інформація в мережі теж вважається рекламою, а тому побічно закон стосується і цього сегмента ринку".

В ході обговорення були порушені конкретні приклади розміщення забороненої реклами. Зокрема, директор РА "Adwork" Алла Устименко навела приклад, що стосується медичних препаратів. "Як відомо, в Україні та багатьох інших країнах заборонена реклама тих лікарських препаратів, які видаються за рецептом. Але британська компанія "Сіаліс", конкурент "Віагри" створила сайт, на якому був розміщений банер, зовні схожий на упаковку препарату. Але згадки про продукт на сайті не було. І тільки в переліку інтернет-аптек можна було побачити безпосередньо продукт і дані про те, де його можна придбати. Це приклад того, як дуже просто, не порушуючи законів про рекламу, здійснювати рекламу товару".

При цьому А.Устименко зазначила, що деякі усвідомлюють свою відповідальність рекламодавці свідомо відмовляються від проведення рекламних кампаній в Інтернет, як наприклад виробники тютюнових виробів. "За законом тютюнові вироби не потрапляють під заборону на рекламу. Але тоді логічно виникає питання, чому ж так мало реклами сигарет в інтернеті. Відповідь можна знайти в меморандумі, який свого часу підписали три найбільш великих виробників тютюнових виробів "Phillip Morris", "Джей Ті Ай" і "British American Tobacco". Документ передбачає самообмеження компаній в плані реклами сигарет в інтернеті, спрямовану на молодіжну аудиторію", - повідомила А.Устименко.

Повертаючись до питання правового регулювання Інтернет, Дмитро Лисюк (дослідницьке агентство Gemius), зазначив, що інші країни пост радянського простору далеко від нас у цьому питанні також не пішли. "Так, у Литві, Латвії, Румунії, Чехії і Польщі такі поняття як "інтернет", "сайт", "вебресурс"в законодавстві не вживається взагалі. Таким чином в цих країнах також застосовуються на практиці інтернет реклами закони, які були написані для традиційних ЗМІ".
Але з постановкою питання, що в українському інтернеті "все погано" не згоден Андрій Панчук, директор інтернет-агенції adPRO. За його словами, у порівнянні з Росією у нас ще дуже нормальна ситуація з рекламою online. "У сусідній країні реклама алкогольних виробів в інтернеті заборонена. Тому російські компанії домовляються з українськими сайтами, ті розміщують рекламу, але її можуть бачити тільки користувачі мережі з Росії. В іншому з будь-якої ситуації в інтернеті можна знайти вихід і при цьому не порушити закон".

Загальний підсумок, з яким погодилися всі учасники круглого столу: розміщення реклами в мережі Інтернет, хоча і не врегульовано за допомогою спеціального законодавства, підпадає під дію загальних норм законодавства про рекламу. Суб'єкти відносин у сфері розміщення Інтернет реклами (рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами) мають такі ж права, обов'язки і можуть також залучатися до відповідальності, як і аналогічні суб'єкти в інших сегментах рекламного ринку.



Вікторія Хоменко
PR-менеджер ЛІГАБізнесІнформ
Просмотров: 1206 | Добавил: Bugor | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
ВХОД

БИБЛИОТЕКА (БЕТА):

"LEX" - Правовой портал Украины © 2024Анализ интернет сайтов