Особливості просування юридичних послуг - Правовой портал Украины
LEX       
Правовой портал


МЕНЮ

Яндекс.Метрика

Rambler's Top100

конструктор договоров Украина

4. Особливості просування юридичних послуг

Найважливішим чинником, що безпосередньо впливає на вибір клієнтом юридичної послуги у зв'язку з її невідчутністю й невіддільністю від джерела, є діяльність юриста, спрямована на формування в потенційного замовника позитивного ставлення до співробітництва з ним. У сфері юридичного обслуговування просування послуги здійснюється переважно як просування їх джерела: юристів, юридичних фірм, що діють на ринку юридичних послуг.

Специфічними принципами просування юридичних послуг є:

– створення сприятливого іміджу юриста, юридичної фірми, оскільки можливості завоювання ринку юридичних послуг і одержання високих доходів безпосередньо залежать від їх ділової репутації. У цьому аспекті просування послуг юридичної фірми може здійснюватися як маркетинг її творців або співробітників – відомих діячів у сфері надання юридичних послуг. Основними напрямками формування позитивної суспільної думки – Public Relations (PR) – у сфері юридичного обслуговування є робота із пресою, використання реклами, представницькі заходи, публічні виступи;

– здійснення особистих продажів як основний засіб просування юридичних послуг, оскільки у процесі контактів із клієнтом юрист безпосередньо впливає на сприйняття ним їх якості;

– сполучення оперативного й стратегічного юридичного обслуговування як основа формування клієнтської мережі. З одного боку, оперативне юридичне обслуговування, особливо його абонементна форма, виступає засобом просування клієнтові стратегічних послуг юриста. З другого – надаючи послуги стратегічного характеру, що вимагають тривалого співробітництва, юрист одержує можливість сформувати у клієнта уявлення про його високий професійний рівень. Це може бути чинником укладення з ним угоди про абонементне юридичне обслуговування клієнта;

– виконання клієнтами пропагандистських функцій щодо юридичних послуг у формі рекомендацій і відгуків про діяльність юристів;

– використання інструментів неформального маркетингу юридичних послуг: проведення семінарів і презентацій, публікації статей, монографій із актуальних для потенційних клієнтів проблем, ведення консультаційних рубрик у спеціальних виданнях, участь у різного роду бізнес-асоціаціях, благодійних акціях.

Зазначені інструменти просування юридичних послуг належать до неформального маркетингу, оскільки їм не властиві риси чітко спланованої рекламної компанії. Вони не мають і ознак інструментів просування прямої дії. Це пропаганда, метою якої є забезпечення юристам популярності, формування образу юриста як професіонала високого рівня, який неухильно дотримується норм ділової етики. До того ж маркетинг здійснює, як правило, безпосередньо юрист, проводячи семінари, публікуючи статті тощо, а не маркетингова служба юридичної фірми чи фахівці з маркетингу.

Неформальний маркетинг є традиційним засобом просування юридичних послуг. Однак зараз одержує все більший розвиток реклама, причому рекламуються зазвичай не стільки юридичні послуги, скільки суб'єкти юридичного обслуговування (юристи, юридичні фірми) і інструменти неформального маркетингу: семінари, виступи, книги тощо.

Що ж стосується стимулювання збуту юридичних послуг, то застосування такого методу, як цінові знижки, має обмежений характер, тому що зниження ціни на абсолютно нематеріальну послугу може викликати в потенційного клієнта сумніви в якості самої послуги та в рівні професіоналізму юриста. В юридичному обслуговуванні більш прийнятним є стимулювання збуту методом доповнення юридичної послуги без зміни її ціни, наприклад, надання юридичних консультацій доповнюється послугами з навчання персоналу клієнта, складання необхідних йому документів тощо.

Вернуться к содержанию

ВХОД

БИБЛИОТЕКА (БЕТА):

"LEX" - Правовой портал Украины © 2024Анализ интернет сайтов