Взаємодія органів держави, що виконують кримінальні покарання - Правовой портал Украины
LEX       
Правовой портал


МЕНЮ

Яндекс.Метрика

Rambler's Top100

конструктор договоров Украина

§ 3. Взаємодія органів держави, що виконують кримінальні покарання, з іншими органами, які провадять боротьбу зі злочинністю

Діяльність органів, виконуючих кримінальні покарання, тісно пов'язана з роботою органів дізнання, слідства, прокуратури та суду. Цей зв'язок випливає з того, що діяльність всіх перелічених органів підпорядкована одному завданню — боротьбі зі злочинністю у нашій країні. Відносини між різними органами, що провадять боротьбу зі злочинністю, характеризуються взаємозв'язком та взаємозалежністю: чим успішніше виконує свої функції один орган, тим успішнішою є діяльність інших. Це положення є правильним не тільки у розумінні залежності діяльності органів, які провадять боротьбу зі злочинністю на заключних етапах, від діяльності органів, що провадять таку діяльність на первісних етапах, але й навпаки.

1. Взаємодія органів розслідування і установ виконання покарання організується шляхом сприяння перших адміністрації місць позбавлення волі в усуненні причин та умов, що спричиняють до вчинення нових злочинів як засудженими, так і звільненими від покарання, у вивченні особи засудженого та організації з ним ефективнішої виховної роботи. Зі свого боку співробітники установ виконання покарання сприяють органам розслідування у вивченні особи обвинуваченого і виявленні нерозкритих раніше злочинів, вчинених особами, які відбувають покарання.

Органи розслідування у ряді випадків виявляють адміністрації установ виконання покарання більшу допомогу у вивченні особи засудженого, надаючи дані про нього. У цей час дані про особу засудженого, що містяться в особовій справі, надають про нього поверхові відомості при його прибутті до установи виконання покарання. Копія вироку суду, анкета арештованого і деякі інші установочні дані (фотографія, дактилокарта) — ось все, що має в своєму розпорядженні адміністрація УВП у перші дні відбування засудженим покарання. В особовій справі відсутні дані, які часто встановлює слідчий у процесі розслідування і в яких має потребу вихователь: про причини та умови, що сприяли вчиненню злочину, про минулу злочинну діяльність засудженого, дані, що характеризують поведінку засудженого до арешту в побуті, на виробництві та інші важливі відомості. Налагодження адміністрацією УВП ділових контактів з органами розслідування дозволяє заповнювати такі прогалини.

2. Діяльність установ виконання покарання щодо виправлення засуджених тісно пов'язана з діяльністю судів. Суд визначає вид і розмір покарання, що підлягає відбуванню винним у вчиненні злочину, визначає вигляд позбавлення волі (тюремне ув'язнення або позбавлення волі у виправно-трудовій чи виховно-трудовій колонії певного режиму). Від справедливості і доцільності визначеного покарання залежить ефективність його виправного впливу.

Лише суд може змінити вирок у процесі його виконання: перевести засудженого з тюрми до колонії, з колонії загального, посиленого і строгого режимів — в колонію-поселення, умовно-до-строково звільнити від відбування покарання, замінити невідбуту частину покарання більш м'яким покаранням. Суд вирішує питання переведення з колонії до тюрми, заміни виправних робіт позбавленням волі.

На суд покладається обов'язок контролю за виконанням вироків. Адміністрація місця позбавлення волі повинна сповіщати суд про місце відбування покарання засудженим (ст. 404 КПК України). З цього положення закону випливає, що всі наступні переміщування засудженого (переведення з колонії до тюрми, умовно-дострокове звільнення і т.ін.) мають бути відомі суду, що виніс вирок.

У процесі виконання покарання адміністрації УВП можуть бути відомі обставини, що потребують перегляду вироку. У таких випадках адміністрація зобов'язана довести зазначені обставини до відомості службових осіб, від яких залежить винесення протесту в порядку нагляду.

Контроль суду за виконанням вироків і взаємодія судів з органами, виконуючими покарання, забезпечує ефективне виконання вироку, сприяє досягненню мети виправлення засуджених, загального і спеціального запобігання. Форми взаємодії судів та установ виконання покарання постійно розвиваються. Останніми роками поширюється така форма взаємодії цих органів, як участь судів в опрацюванні заходів щодо поліпшення виховної роботи з засудженими і закріплення результатів виправлення відносно до звільнених від покарання. Ця форма закріплена в багатьох постановах вищих судових органів, в яких підкреслюється необхідність рекомендувати судам, на території яких є установи виконання покарання, підтримувати постійний зв'язок з адміністрацією УВП і спостережними комісіями та службами по справах неповнолітніх; брати участь в опрацюванні заходів щодо поліпшення виховної роботи в УВП.

3. Адміністрація місць позбавлення волі підтримує зв'язок з органами внутрішніх справ за місцем проживання звільненого, особливо в тих випадках, коли за окремими категоріями звільнених від відбування покарання встановлюється адміністративний нагляд. В організації взаємодії органів, що провадять боротьбу зі злочинністю, активна роль належить прокуратурі, яка здійснює нагляд за законністю в діяльності УВП, суду, органів дізнання і слідства, міліції. У процесі здійснення нагляду прокуратура виступає як організатор взаємодії різних органів (спільне планування роботи, проведення спільних заходів, організація міжвідомчих нарад по спеціальних питаннях щодо боротьби зі злочинністю і т.ін.).

ВХОД

БИБЛИОТЕКА (БЕТА):

"LEX" - Правовой портал Украины © 2024Анализ интернет сайтов