Відповідальність державних службовців митних органів та їх правовий захист - Правовой портал Украины
LEX       
Правовой портал


МЕНЮ

Яндекс.Метрика

Rambler's Top100

конструктор договоров Украина

 

8.2. Відповідальність державних службовців митних органів та їх правовий захист

Службові особи митних органів, винні у порушенні законодавства, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з МК та іншими актами законодавства України (ст. 150 МК України).

Дисциплінарна відповідальність застосовується до державного службовця митних органів за невиконання або неналежне виконання службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов'язаних із проходженням державної служби, а також за вчинок, що порочить його як державного службовця або дискридитує орган, де він працює. Крім дисциплінарних стягнень, передбачених чинним законодавством України про працю (догана та звільнення), до службовців митних органів можуть застосовуватися попередження про неповну службову відповідальність та затримка до одного року в присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду.

Зміна керівників або складу митних органів не може бути підставою для припинення державної служби на займаній посаді з ініціативи новопризначених керівників. Рішення про припинення державної служби в митних органах може бути оскаржено службовою особою безпосередньо в суді.

В умовах становлення митної системи України та ускладнення функцій державних митних органів та їх службовців останні потребують адекватного правового захисту.

Відповідно до ст. 158 МК України працівники митних органів перебувають під захистом закону, який їм гарантує захист життя, здоров'я, честі, гідності, особистого майна та членів їх сімей від злочинних посягань та інших протиправних дій.

Крім того, у МК України містяться окремі статті, що встановлюють адміністративну відповідальність за посягання на нормальну діяльність працівників митних органів. На відміну від порушень митних правил вони не пов'язані безпосередньо з посяганням на встановлений порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон, але, перешкоджаючи митним органам (працівникам) здійснювати свої функції у відповідності з їх компетенцією чи профілактичними заходами, спрямованими на попередження правопорушень, являють собою певну небезпеку. В МК України сформульовано кілька складів адміністративних правопорушень, що посягають на нормальну діяльність митних органів (працівників) (ст.ст. 158 – 160). Встановлено також порядок притягнення до відповідальності за такі правопорушення і визначено особливості накладання адміністративних стягнень за них.

Склад адміністративних правопорушень, що посягають на нормальну діяльність митних органів (працівників), визначається тим, що: об'єкт посягання безпосередньо вказаний у законі; суб'єктивна сторона характеризується прямим наміром; суб'єктом проступку, на відміну від порушення митних правил, може бути тільки фізична особа.

Провадження у справах про адміністративні правопорушення, що посягають на нормальну діяльність митних органів (працівників), і їх розгляд здійснюється у порядку, встановленому щодо порушень митних правил, в частині, не врегульованій МК України, згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення. Провадження у таких справах здійснюється уповноваженими на те посадовими особами митних органів. Справи про адміністративні правопорушення, що посягають на нормальну діяльність митних органів (працівників), розглядаються одноособово суддею районного (міського) суду. Справа має бути розглянута суддею в п'ятнадцятиденний термін із дня отримання її з митного органу.

За даний вид правопорушень митним законодавством передбачені такі санкції, як штраф, виправні роботи, адміністративний арешт. Виправні роботи за ст.ст. 159, 160 МК України застосовуються на строк від одного до двох місяців із відрахуванням 20% заробітку. Адміністративний арешт призначається районним (міським) суддею строком до 15 діб.

ВХОД

БИБЛИОТЕКА (БЕТА):

"LEX" - Правовой портал Украины © 2024Анализ интернет сайтов