Поняття і загальна характеристика порушень митних правил - Правовой портал Украины
LEX       
Правовой портал


МЕНЮ

Яндекс.Метрика

Rambler's Top100

конструктор договоров Украина

 

Г л а в а 7. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил та провадження у цих справах

7.1. Поняття і загальна характеристика порушень митних правил

М и т н о - п р а в о в а в і д п о в і д а л ь н і с т ь – це складна комплексна категорія, в структурі якої виділяються різні відносно самостійні і у той же час взаємозалежні інститути. Найважливішими з них є інститути кримінальної і адміністративної відповідальності, які різною мірою регламентуються нормами митного законодавства.

За вчинення правопорушень у сфері митної справи законодавством передбачено певні види відповідальності: адміністративна, кримінальна, дисциплінарна, матеріальна. Правопорушення в сфері митної справи – це злочини, порушення митних правил, адміністративні правопорушення, що посягають на нормальну діяльність митних органів (працівників). Порушення митних правил за своїм характером і змістом є адміністративними правопорушеннями. Підстави і порядок притягання до відповідальності за дані правопорушення регламентуються нормами митного законодавства. Провадження у цих справах здійснюється відповідно до норм митного законодавства, а в частині, не врегульованій ними, – згідно з законодавством про адміністративні правопорушення[73].

П о р у ш е н н я м и м и т н и х правил визнаються протиправні діяння (діяльність або бездіяльність), які посягають на: порядок переміщення (в тому числі застосування митних режимів) через митний кордон України товарів та транспортних засобів; порядок митного оформлення; порядок обкладання митними платежами та їх справлення, надання митних пільг і користування ними[74].

Митне законодавство вичерпно формулює основні вимоги, що пред'являються до суб'єкта порушення митних правил. Відповідно до ст. 103 МК України громадяни підлягають відповідальності за порушення митних правил, якщо на момент правопорушення вони досягли шістнадцятирічного віку. Посадові особи відповідають за порушення митних правил у разі, якщо в їх службові обов'язки входило забезпечення виконання цих правил. При вчиненні порушень митних правил підприємствами відповідальності підлягають посадові особи (керівники). На загальних підставах несуть відповідальність за порушення митних правил військовослужбовці, а також іноземці та особи без громадянства.

Підхід до вирішення питань застосування законодавства про відповідальність за порушення митних правил відзначається демократизмом і принципом розумної і виваженої гуманності: особа, яка вчинила порушення митних правил, несе відповідальність на основі законодавства, що діяло під час вчинення правопорушення; акти, що встановлюють або підсилюють відповідальність за порушення митних правил, зворотної сили не мають; акти, що пом'якшують або відміняють відповідальність за порушення митних правил, мають зворотну силу. За порушення митних правил не несе відповідальності фізична особа, яка під час його вчинення знаходилась у стані неосудності. Підставою звільнення від відповідальності за порушення митних правил може бути його малозначність. На підставі ст. 142 МК України при малозначності вчиненого правопорушення митних правил службова особа митного органу, яка розглядає справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Митним правом передбачені різні види стягнень, що накладаються за порушення митних правил: попередження; штраф; конфіскація товарів і транспортних засобів, що є безпосередніми об'єктами порушення.

Види порушень митних правил, за які встановлена адміністративна відповідальність, визначені у гл. І розд. VІІІ МК України: незупинення транспортного засобу, що переміщується через митний кордон України, в зоні митного контролю (ст. 104); відправлення транспортного засобу (в тому числі індивідуального користування), що знаходиться під митним контролем, без дозволу митниці України, а з пункту пропуску на державному кордоні України – також і прикордонних військ (ст. 105); причалювання до судна, що знаходиться під митним контролем, інших суден та плавучих засобів без дозволу митного органу України (ст. 106); спроба перешкоджування доступу посадової особи митного органу України до предметів, що знаходяться під митним контролем (ст. 107); неподання митному органу України необхідних для здійснення митного контролю документів на транспортні засоби, товари, валютні цінності та інші предмети, незалежно від подання письмової декларації (ст. 108); недоставлення у митний орган України у призначений строк предметів, що знаходяться під митним контролем і перевозяться з одного митного органу України в інший, а також прийняття для вручення митному органу України митних або інших документів на ці предмети (ст. 109); пошкодження або втрата митного забезпечення (ст. 110); вантажні та інші операції, що проводяться без дозволу митного органу України (ст. 111); видача предметів без дозволу митного органу України або їх втрата (ст. 112); порушення зобов'язання про зворотне вивезення чи зворотне ввезення (ст. 113); порушення зобов'язання про транзит (ст. 114); переміщення предметів через митний кордон України поза митним контролем (ст. 116); зберігання, перевезення чи придбання предметів, ввезених на територію України поза митним контролем або з приховуванням від нього

(ст. 117); недекларування предметів чи декларування їх не своїм найменуванням (ст. 118); використання предметів, щодо яких надано пільги по обкладанню митом, в інших цілях без дозволу митних органів України (ст. 119); дії, що спричинили недобори мита (ст. 120).

ВХОД

БИБЛИОТЕКА (БЕТА):

"LEX" - Правовой портал Украины © 2024Анализ интернет сайтов